کندی روند اجرای طرح ملی چهار خطه کردن ( مرزن آباد به دزدبن ) در جاده کندوان صدای مسئولان را در آورد

کندی روند اجرای طرح ملی چهار خطه کردن ( مرزن آباد به دزدبن ) در جاده کندوان صدای مسئولان را در آورد
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۰
491 بازدید

کندی روند اجرای طرح ملی چهار خطه کردن ( مرزن آباد به دزدبن ) در جاده کندوان صدای مسئولان را در آورد / محسنی بندپی خواستار شدت بخشیدن به روند احداث این محور شدند‼️ ⭕️ نشست بررسی وضعیت طرح تعریض محور دزدبنمرزن آباد به چالوس با حضور #دکترمحسنی_بندپی نماینده مردم شریف شهرستانهای نوشهر، چالوس و […]

کندی روند اجرای طرح ملی چهار خطه کردن ( مرزن آباد به دزدبن ) در جاده کندوان صدای مسئولان را در آورد / محسنی بندپی خواستار شدت بخشیدن به روند احداث این محور شدند‼️

⭕️ نشست بررسی وضعیت طرح تعریض محور دزدبنمرزن آباد به چالوس با حضور #دکترمحسنی_بندپی نماینده مردم شریف شهرستانهای نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، سید رسول حسینی فرماندار شهرستان چالوس، سهراب طور معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران و جمعی از مسئولان مربوطه در فرمانداری شهرستان چالوس برگزار شد.

🔶 عملیات اجرایی طرح چهارخطه کردن جاده کندوان از “مرزن آباد” تا “دزدبن ” به طول حدود ۱۵ کیلومتر از شهریور ماه سال ۱۳۹۷آغاز و طبق وعده مسئولان وقت قرار بود طی ۲ سال این طرح به طور کامل اجرا و زیربار ترافیک برود که متاسفانه طبق اسناد موجود روند اجرای این طرح به خاطر برخی از موانع و مشکلات بخش عمده ای از عملیات باقی مانده است.

🔷 مسئولیت اجرای حدود پنج کیلومتر از طول این مسیر به عهده اداره کل راه و شهرسازی و بقیه آن نیز شرکت توسعه زیرساخت و حمل و نقل جاده ای است و بنا به گفته کارشناس ناظر این پروژه ، عملیات اجرایی فاز نخست این طرح به طول ۲.۳ کیلومتر به مرحله روکش آسفالت رسیده و ۲.۷ کیلومتر فاز دوم آن نیز روند پیشرفت فیزیکی آن حدود ۴۶ درصد و حدود ۱۰ کیلومتر باقی مانده فاز آخر نیز به مرحله خاک برداری رسیده است.

🔶 رفع گره های کور ترافیکی در راستای بهره برداری از قطعه ۴ آزاد راه تهران – شمال در محدوده شهری مرزن آباد ، جلوگیری از یکطرفه شدن جاده کندوان در زمان اوج سفرها از منطقه دزدبن تا مرزن آباد و در نهایت رفع نگرانی و دغدغه چندین ساله ساکنان نقاط شهری و روستایی پیرامون بخش مرزن آباد ناشی از این معضل ادامه دار از مهم ترین اهدافی است که برای اجرای این طرح پیش بینی شده بود.

❇️ #دکترمحسنیبندپی نماینده مردم شریف شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: دولت برای به سرانجام رساندن طرح های نیمه تمام همراهی خوبی داشته چرا که سال گذشته طبق گزارش ها دولت نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان برای طرح های نیمه تمام این استان از جمله نیروگاه زباله سوز نوشهر هزینه کرده است بنابراین اگر روند اجرای این طرح تا حدود زیادی پیشرفت فیزیکی داشت می توانستیم با تزریق بودجه های دولتی این پروژه را مانند دیگر طرح های استان به سرانجام می رساندیم .

🔶 نائب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برگشت اعتبارات این پروژه افزودند: طرح ملی تعریض جاده کندوان، تنها پروژه ای بود که سال گذشته اعتبار داشت متاسفانه به خاطر بعضی مسائل و کم کاری برخی از مسئولان و پیمانکار این اعتبار در این طرح هزینه نشد و برای دیگر طرح ها در جای دیگر استان هزینه کردند.

🔷 وی اظهار داشت: گزارش های که در این نشست از روند پیشرفت این طرح مطرح شده برابر آمار، پیمانکار این پروژه با همه تجهیزات موجود فقط توانسته سالی ۲ کیلومتر کار زیرسازی این پروژه را پیش ببرد و نکته جالب تر آنکه فاز اول و دوم آن نیز بیشتر خاکبرداری و صخره های سنگ نبوده است.

🔶 نماینده مردم شریف شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت که با ادامه این روند پیش بینی می شود که این طرح تا پنج سال آینده نیز به پایان نمی رسد درحالی که این راه ادامه آزاد راه تهران – شمال بوده و با توجه به شیوع کرونا و خلوت شدن این مسیر ارتباطی پیمانکار ان این طرح باید به طور شبانه روزی کار کنند.

🔷 ایشان از مسئولان ذیربط در این نشست در خواست و توصیه کرد با توجه به سفر پیش روی رئیس سازمان برنامه و بودجه به خطه غربی این استان ، پیشنهاد می شود میزان اعتبار مورد نیاز و مشکلات و موانع موجود بر سر راه این طرح را به طور دقیق ، جامع و مکتوب در اختیار او قرار دهند تا بتواند موضوع را با نوبخت در میان بگذار بلکه بتوان این گروه ها را حل کرد.

برچسب‌ها:, , , , ,